Monday, July 12, 2010

Lontaran Suara Hati

Ketika diri asyik memikirkan tentangnya

fikiranku sibuk mencari bait-bait puisi yang indah dan puitis

yang boleh menggambarkan perasaan aku tatkala ini

tapi, semua itu tak sama dengan apa yang aku rasa

tidak jujur dan tidak mampu menceritakan betapa bahagianya aku sekarang..


Masa yang singkat menemukan aku dengan seseorang

yang sangat bermakna dalam hidupku

kehadiran dia membuatkan hidupku kembali bersinar

setelah panas terik yang mengontangkan seluruh kebahagiaan aku.

Usia tidak menjadi penghalang

untuk sepasang hati adam dan hawa bersatu

dan kesempurnaan mutlak bukan lah menjadi soalnya

tetapi keserasian dan saling memahami

adalah benih yang kuat dalam sesuatu perhubungan suci.


Terima kasih kekasih hati

yang sudi mengetuk pintu hati ini

dan pinta untuk bertahta di hati ini


Terima kasih juga

kerana segala kelemahan dan kekurangan diri ini dapat kau terima

ku dapat rasakan betapa ikhlas dan sucinya niatmu melamar hatiku

tatkala mataku menjamah tenungan matamu

dan ia menceritakan segala-galanya.

No comments:

Post a Comment